267045 chupa persbericht v2 783d81 large 1512654400

Uitrol internationaal online platform voor Chupa Chups

Perfetti van Melle heeft in samenwerking met Burst het internationale online platform voor Chupa Chups gelanceerd, startend met Groot-Brittannië. Dit in navolging van het eerder opgeleverde internationale platform voor Mentos, dat inmiddels is uitgerold in meer dan zestig landen, waaronder Amerika, China en Nederland.

Centralisatie en consistentie

Doelstelling is om wereldwijd één consistente merkbeleving te creëren en schaalvoordeel te behalen met één centraal online platform. Dit levert naast een aanzienlijke kostenbesparing vooral ook snelheid op in het tijdsbestek waarbinnen de diverse landen hun eigen site kunnen uitrollen. Daarbij kan er op internationaal niveau geprofiteerd worden van alle beschikbare modules en functionaliteiten. De lokale marketeer heeft volledige vrijheid over de keuzes die ze maken qua content, look & feel en structuur van de website.

Data

Elk land wereldwijd is op hetzelfde centrale platform aangesloten, waaraan continu wordt doorontwikkeld. Deze centralisering levert data op waarmee inzichten op internationaal niveau verkregen en vergeleken kunnen worden. Hierdoor kunnen landen van elkaar leren en kan op wereldwijde schaal informatie worden opgedaan over de doelgroep, die vervolgens weer toegepast kan worden in on- en offline marketingcommunicatie.

Hans Maltha (CEO, Burst): “Door de lancering van het internationale platform voor Perfetti van Melle is een grote stap gezet om een merk zoals Chupa Chups sneller mee te laten bewegen met de veranderingen van de consument, zonder daarbij consistentie in merkbeleving te verliezen. Door het bundelen van de krachten van alle landen op het gebied van digitale ontwikkeling zijn we in staat om sneller te innoveren dan de concurrentie.”