Rabofonds stapt in Burst voor groeiversnelling

MBO & Groei Fonds, een investeerder gelieerd aan Rabobank, neemt een minderheidsbelang in Burst, een snelgroeiend digitaal marketingbureau.

Groeistrategie

Het doel is om met de kapitaalinjectie de groei van Burst te ondersteunen en daarmee haar slagkracht te vergroten. De ambitie van Burst is om in de komende jaren een leidende speler in Europa te worden die haar opdrachtgevers helpt om online succesvol te zijn, waarbij ze creativiteit, techniek en data combineren.

De beste mensen

‘Met deze investering kunnen we de beste mensen uit de markt aantrekken om aan de groeiende vraag te kunnen blijven voldoen en Burst verder uit te bouwen tot een Europese speler. De afgelopen vijf jaar groeiden wij met gemiddeld 25% per jaar en die groei willen we de aankomende jaren versnellen.’ aldus Hans Maltha (CEO, Burst)

Investering

MBO & Groeifonds brengt risicokapitaal en een lening in. In ruil daarvoor krijgt het fonds een minderheidsaandeel in de onderneming. Burst is altijd winstgevend geweest, maar om de ambitieuze groeiplannen te financieren is extra kapitaal nodig. Met de investering is Burst klaar om de gewenste stappen te zetten in het realiseren van haar ambities.

Ab van Urk (Partner MBO & Groei Fonds): ‘Wij zijn onder de indruk van de innovatieve kracht van Burst. Wij delen hun visie en zijn erg enthousiast over de drive en ambitie die wij in de gehele organisatie aantreffen.’

MBO & Groei Fonds

Het MBO & Groei Fonds investeert in kansrijke ondernemingen in het MKB die behoefte hebben aan risicodragend kapitaal voor een management buy-out of voor groei. Eén van de drijfveren van het MBO & Groei Fonds is om de continuïteit van bedrijven te waarborgen. De diversiteit van de tien deelnemingen is groot. De Rabobank is de belangrijkste aandeelhouder van het fonds.

Burst

Burst, opgericht in 2008, is een sterk groeiend digitaal bureau met vestigingen in Amsterdam & Rotterdam. Burst bedient zowel de nationale als internationale markt en werkt dagelijks samen met haar klanten zoals Hero, Mentos Internationaal, Natuurmonumenten, Takeda en het Rijksmuseum aan hun online succes. Burst is al twee jaar op rij (2016 + 2017) gekozen tot het beste middelgrote digitale bureau in Nederland binnen de Emerce Top 100.

258815 burst office rotterdam b662b8 large 1505970842