Matsoe Matsoe rolmodel in jongerencampagne Stichting Batterijen

Joey Spaan, bekend geworden als Matsoe Matsoe in de reality TV serie ‘Oh oh Cherso’, is deze zomer het rolmodel voor jongeren als het gaat om duurzaamheid. Hij vervult deze rol voor Stichting Batterijen, de stichting die ervoor zorgt dat lege batterijen worden ingezameld en gerecycled.

Internetbureau Burst heeft de online campagne voor Stibat gemaakt. Onder het motto ‘Hoe leeg kun je zijn?’ krijgen jongeren een aantal typische Matsoe Matsoe momenten voorgeschoteld, met de vraag ‘Kies jouw meest herkenbare lege moment en win een vakantie met drie vrienden naar Mallorca’. “Het viel ons op dat het inlevergedrag onder jongeren nogal achterbleef, vandaar dat we een actie hebben ontwikkeld waarmee we ons specifiek op deze doelgroep richten.” aldus Jeanine van Dijk, communicatiemanager bij Stibat. “Joey heeft een goede bekendheid onder de doelgroep en hij past goed bij het thema van deze campagne. Vandaar dat we erg blij zijn dat hij ons wil helpen om jongeren aan te sporen bewuster om te gaan met het inleveren van batterijen.”

De campagne loopt van maandag 22 juni t/m 12 juli 2015 en is te vinden op: hoeleeg.legebatterijen.nl.